søndag 9. juni 2013

Urter

Her ser dere mitt lille urtestativ, det er fylt med basilikum, timian og kruspersille:




Basilikum bruker jeg blant annet når jeg lager hjemmelaget pesto. Her får dere oppskriften:

Hjemmelaget Pesto

Ingredienser:
1 bunt stor frisk basilikum
2 ss pinjekjerner
3 fedd hvitløk
ca. 1 dl olivenolje
50 g revet parmesan
½ ts salt
¼ ts pepper

Slik gjør du:
1. Bland sammen basilikum, presset hvitløk og pinjekjerner i en food-processor, hakker eller i en morter.
2. Tilsett oljen i en tynn stråle under kjøring.
3. Rør inn parmesan og smak til med salt og pepper.






8 kommentarer:

  1. Pesto är mums! Fina bilder på örterna.

    Kram
    annika

    SvarSlett
  2. Så fint stativ du har. Jeg har en dobbeldekker

    SvarSlett
  3. .........med to slags urter i, men ønsker meg et trappestativ med flere.
    Det høres merkelig ut, men jeg hoster av pesto. Tror det må være pinjekjernene. Jada, jeg er litt rar...he he

    SvarSlett
  4. Å så godt og så er det så lekkert å se på.
    Maritklem.

    SvarSlett
  5. Flott stativ til urtene! Du er så flink til å få det fint rundt deg!

    Ønsker deg ei fin uke! Nå kommer sola fram her. Godt, for det har vært ei våt og kjølig helg.

    klem fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Åhh, det er fantastisk med friske urter! Takk for oppskrift på pesto!
    Lykke til med treningsøktene (som jeg leste om under her)!
    Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  7. Pesto er kjempegodt! Nam:))

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...