fredag 3. oktober 2014

Nyhavn

Nå har vi kommet oss opp på hytta på fjellet for å tilbringe de siste høstferiedagene her. Et lite innlegg fra Københavnturen blir det likevel. Nyhavn er et havnekvarter som er et av Københavns mest besøkte turistmål. Havnen ble gravet ut fra 1671 til 1673, hovedsaklig av svenske krigsfanger, som et alternativ til den eksisterende havnen. Dikteren H.C. Andersen bodde flere steder i Nyhavn på 1800-tallet. Nyhavn huser i dag en rekke restauranter, kafeer og barer. Det er flott å sitte her og nyte folkelivet, spesielt på en solskinnsdag:-)





Ønsker dere alle en god helg!
Klem Marianne



3 kommentarer:

  1. Nyhavn er så fin å fotografere, og jeg elsker alle fargene på husene i rekke nedover.
    Bare å sette seg ned med en kald øl, og glo på folkene som går forbi, en fin sommerdag, DET er herlig, det.
    Nå lengter jeg meg tilbake igjen......
    God helg, klem

    SvarSlett
  2. Det är jättefint i Köpenhamn, men det är finare i Norge!
    Agneta kram

    SvarSlett
  3. Nyhavn er både fotogen og flott.. Jeg liker i det hele tatt København veldig godt. Jeg liker også dine enkle opplysninger om stedene du er på.. God helg til deg også.

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...