torsdag 2. oktober 2014

Vor Frelsers Kirke

Vor Frelsers Kirke ligger i Christianshavn i København. Kirken er mest kjent for sitt imponerende spiralspir. Etter å ha gått opp en rekke smale, bratte trapper inne i kirken, kommer man ut på en utvendig trapp som snor seg opp til spirets topp. Her oppe, ca. 90 meter over bakken, har man en fantastisk utsikt over hele København. Jeg må vel si at jeg har litt høydeskrekk, så det å være helt på toppen var både en flott og samtidig litt skremmende opplevelse. Heldigvis var Maria med helt opp og hun er ikke redd for høyder:-)






Ønsker dere en fin torsdag!


3 kommentarer:

  1. Ååå… jeg ser og ser på de flotte bildene av favorittbyen min. Takk for at du viser.

    SvarSlett
  2. For en utsikt fra spiret/tårnet. Jeg har aldri vært oppi, og har høydeskrekk som deg. Men ser jo opp på dette flotte kirketårnet hver gang jeg er i KBH. Kos dere videre på tur.

    SvarSlett
  3. Flotte bilde frå herlege København !
    Åh, eg har så lyst dit igjen.
    Den som ikkje er høgderedd får mykje ut av byen ser eg :(

    Nyt tida der.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...